Idol

Tänkte skriva vad jag tyckte om Idolerna ikväll, men eftersom jag har mobilt bredband så kommer jag att koppla ner mig under programmet och sen skriva i pauserna :D


Erik - Han sjöng en låt av Robbie Williams, men jag tyckte han valde en helt fel låt! Dessutom fungerade micken inte i början, inte bra tv4...kunde ha tagit en låt där man fick mer av hans röst :)


Eddie - En Takida låt, Curly Sue, som passade han som handen i handsken! Bra klädd för sången men han kunde inte riktigt ta de lägsta tonerna, en liten småsak bara :P


Reza - Beyonces super låt Halo. Den låten passar hennes hesta röst. Ett stort + är hennes utseende idag, skitsnyggt! Dessutom gick hon verkligen in i låten med känslorna.


Calle - En gammal plåga, Bad Day med Daniel Powter. Hans framträde var raka motsatsen mot förra gången och jag gillar denna Calle mer. Verkar mer bekväm än förr...
(BTW: Jag tänker på Norrbyskär när jag hör denna låt, eftersom den var ny då och även den jag lyssnade på mest)


Tove - I wish I was a punkrocker. Jag gillade att hon sjöng utan musik i början eftersom det passade för låten. Hon hade denna vecka fått tillbaka hennes utstrålning och hade valt en bra låt!


Mariette - Leona Lewis, Bleeding Love. När jag fick höra att hon skulle sjunga den var jag skeptiskt! Men hon klarade den väldigt bra! Hon klarade att gå upp i de höga falcett-tonerna även om den kanske var lite svag. Men hon var super idag!

Duetter:
Reza och Eddie - Nja...det vet jag ärligt inte vad jag ska säga om det. Kanske kunde ha varit en annan låt, för jag tyckte att det var lite konstigt denna blandning. Sången var bra...

Calle och Mariette - Riktigt coolt! Gode bra låtval och en riktigt bra mix mellan de två :)

Erik och Tove - Bra början, men refrängen lite svag och ingen power i det. Men sen blev det bara bättre! Gillar slutet och de sjunger verkligen tillsammans :)

Vem var eran favorit ikväll?
Långt inlägg blev det men mina favoriter är Calle och Mariette ikväll :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Everglow

Linnea Marklund

RSS 2.0